/upload/microsites/ms/thema/images/rms_logo.png
Udskriv/upload/microsites/rms/thema/flag_en.png
Udvikling
Udvikling
Udvikling
RMS
Serier: Rosendahls Media Service

Udenrigsministeriets 'Udvikling' har skabt ny læserskare.

Da Udenrigsministeriets blad "Udvikling" i 2012 vandt Anders Bording-prisen for visuel formidling, var det  et velfortjent resultat efter en relancering af bladets redaktionelle og grafiske udtryk i 2011. Nu læses bladet både af ulandsinteresserede og erhvervsfolk, og artiklerne har appel både til de humanistiske og økonomiske læsersegmenter.

Magasinet "Udvikling" har traditionelt set skrevet om Danidas arbejde og været et blad for dem, der interesserede sig for Danmarks udviklingsarbejde. Men med relanceringen af magasinet var ønsket også at få fat i andre end de typiske "ulandslæsere".

Med relanceringen lykkedes det at samle nogle internationalt orienterede læsersegmenter, som normalt ikke bruger de samme medier. Udvikling læses nu ikke kun af det typiske ulands-segment, men også nu en ” guide line ” for danske eksportvirksomheder i forståelsen af Danidas arbejde.

De to grupperinger har langt hen ad vejen forskellige interesser, men magasinets redaktionelle kunststykke er at få dem til at samles om det samme stof - og læse både lokale reportager fra Danidaprojekter og artikler om økonomi, vækst og investering.

Det grafiske giver en unik læseroplevelse. Men det er ikke kun det redaktionelle indhold, der er blevet udviklet. Det grafiske design er sat i højsædet for bladet, og det er netop det, magasinet har vundet Anders Bording-prisen for.

- Rent visuelt har Udvikling et formsprog, som man ikke ser i nogen andre danske magasiner. Det er internationalt design, der leder tankerne hen på Time, Newsweek og National Geographic. Der er også kælet for designet helt ned i de små detaljer med vignetter, symboler, informationsgrafik – og en billedside, som mange magasinredaktører ville give deres højre arm for at komme i nærheden af, siger Søren Schultz Jørgensen.

Det redesignede magasin har også allerede bevist sit værd ud over den fornemme pris. I løbet af 2011 blev antallet af abonnementer fordoblet fra knap 6.000 til over nu  15.000, og artiklerne citeres jævnligt af DR, TV 2, Berlingske og Jyllands-Posten.

Målgruppe:

  • Fagligt, professionelt eller på anden måde engagerede personer inden for udviklingssektorens organisationer og institutioner.
  • Personer med beskæftigelse eller interesse for globalisering og globale forhold, særligt inden for erhverv, økonomi, finans, miljø og CSR.
  • Studerende på lange videregående uddannelser med internationalt fokus.
  • Dagspressen og specialmedier, som både fungerer som megafon for Udviklings indhold.

Årlige udgivelser: 5

Oplag: 15.000

Kontakt: Niels Hass, Senior Account Manager, tlf. 76 10 11 56, nh@rosendahls.dk

Medieinformation 2017: Klik her for at downloade pdf med annoncepriser, udgivelsesdatoer og info om annoncemateriale.

Ingen bestillinger
Dankort Diners Club Kort MasterCard Visa Forbrugsforeningen PAYPAL
Grafiske løsninger
Hos Rosendahls kan vi levere stort set alt inden for grafiske løsninger både print og online.

Klik her for at komme til Rosendahls hovedside.
Egne brochurer
- Professionelt annoncesalg

- Tidsskrift helt uden besvær
Rosendahls - Media ServiceOddesundvej 1DK-6715 Esbjerg N.Tlf. 76 10 11 12mediaservice@rosendahls.dk